fredag 19 augusti 2011

Rumänien

Hej! Jag ska åka till Rumänien med Centrum för biologiskt mångfald! Det ska bli jättekul och förhoppningsvis rikt på upplevelser och strapatser. Det vore synd att förmena er nöjet att ta del av mina äventyr, så jag har allranådigast bestämt mig för att dagligen lämna ett rese-brev på bloggen. I dag skall det packas, i morgon fars det. Har aldrig varit iRumänien tillförene, så jag ser fram emot att möta ett nytt land och dess invånare. Har dock läst Hertha Müller och antar i mitt enfald att min resa inte präglas av de smått klaustrofobiskakänsla som hennes berättelser ger upphov till. Jag ska göra mitt bästa för att inte ha på mig de postkoloniala glasögonen, vilka är lätta att ikläda sig inför länder och sedvänjor som avviker från våra, särskilt om landet i fråga klassas som 'fattigt'. Har köpt nya Fjällrävenbrallor och funderar stekt på en Konken till Ipaden och vattenflaskan som ska med i fält. Floran lämnar jag hemma eftersom det ur deltagarlistan framgår att det nog kommer att finnas några floror att tjuvkika i. Ska tydligen bli bra väder dessutom, åtminstone enligt Yr.no.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar